woensdag 18 juli 2007

Sint Maarten in Leiden

Deze site is voor iedereen die ooit in het kindertehuis Sint Maarten te Leiden op de Jacobsgracht gewoond heeft. We kunnen met elkaar in contact komen en vooral foto's uitwisselen voor deze site:
http://picasaweb.google.com/margaret.rijkelijkhuizen/KindertehuisSintMaarten

Dit is de eerste keer dat ik dit uitprobeer, ik hoop dus dat er niet teveel "kinderziektes" van mijn kant gebeuren...

Tot gauw horens van iedereen!

Margaret (Greetje) Rijkelijkhuizen

87 opmerkingen:

Unknown zei

Mijn naam is Carla Teekamp.
Ik heb van 1956 tot 1960 in het katholieke kindertehuis sint maarten op de Jacobsgracht gezeten en zou graag wat foto's uit die periode zien indien mogelijk.
H.G.
Carla

Greetje uit Sint Maarten zei

Dag Carla,
dan hebben wij elkaar misschien gekend. Hoe oud was je toen? Wie herinner jij je (zusters, leiders en/of kinderen)
mvg
margreet

John de Jong zei

Mijn naam is John de Jong.
Ik heb van 1961 tot 1975 damen met mijn broers, zussen, nichten en neven in het st. Maartenshuis aan de st. Jacobsgracht te Leiden gezeten. Ik ben de eerste 8jaar opgevoed door Zuster Veneranda. Daarna door Jufrouw Margreet.
Ik heb geen enkele foto meer uit die tijd. Ik zou het met name voor mijn kinderen fijn vinden als ik ze wat foto''s kon laten zien.

Groet,

John

John de Jong zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
John de Jong zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Unknown zei

Hallo Greetje,

Ik heb van mijn zevende tot mijn twaalfde jaar in Sint Maarten gezeten. De personen die ik me van de leiding nog kan herinneren zijn Zuster Anania, Zuster Caritas en Juffrouw Gertie.
Groet,
Carla

Unknown zei

mijn naam is jeanette van baekel dessens en heb daar ook gezeten van 1970 tot 1975 de groep heette margareth of margriet

Corine zei

Beste,

Ik ben Corine Mooijer, en heb ongeveer 2 jaar in dit gruwelijke oord gewoond...
Ik was toen 4 jaar oud, 1965 tot en met 1967.

Ken geen een naam van andere kinderen, nonnen of juffrouws in burger kleding?

Wie kan mij helpen aan een naam van een non die ik heb aangevallen?
Het was in de tijd dat de slaapzaal werd verbouwd tot chambrettes
Er woonde toen ook een kindje dat (snachts) in ijzeren beugels moest slapen...
Wie herinnert zich dit???

Hartelijk dank alvast!

Corine Mooijer

Corine zei

Ik heb een paar fotos uit die tijd die wellicht kunnen helpen bovenstaande meer naar boven te halen... hoe plaats ik die?

Groet Corine

Atlanta Steenhagen-Coenraad zei

Hallo, ik heb nu pas deze pagina ontdekt. Mijn naam is Atlanta Coenraad. Ik heb daar gewoond van 1963 - 1967, samen met mijn zusjes en broertjes. Ik zat op de Zonnebloem bij zuster Dominique. Zou het hartstikke leuk vinden nog wat van medebewoners iets te horen.

Hartelijke groet,

Atlanta Steenhagen-Coenraad

Unknown zei

Ik wil reageren op Carla.
Mijn vader had een tante die in dat tehuis werkte. Wij zijn verschillende keren bij haar op bezoek geweest.
Ik wil graag weten of je haar heb gekend.
Ze heette Zuster Rosario, ofwel Maria Rosario.
Zij is 6 november 1960 overleden.

Met vriendelijke groet; Roos van den Brink-van Huet

Peter zei

Hoi, Ik heb drie jaar doorgebracht in Huize Sint Maarten tussen 1957 en 1961. Ik kwam bij zuster Engelmunda in de jongensgroep, mijn zus in de meisjesgroep, mijn broer bij de kleuters. Zuster Caritas had de leiding en regelde de bezoekuren, de school, psychiater, lichamelijk onderzoek, de school. Exacte data weet ik niet meer. Ik heb net andere jongens een toneelstuk gedaan, werkte met een varkensblaas aan iets van een trommel, ben door de ruit van de tussendeur gelopen en werd regelmatig in elkaar geslagen door mijn groepsgenoten. Ik deed de bibliotheek, voornamelijk arendsoog.
Moest mijn ondergoed wassen op de speelplaats en liet zichtbare sporen achter in de lakens die omhoog werden gehouden. Ik heb een aantal fotoos en ga kijken of die te plaatsen zijn.
Groetjes, Peter van Velzen

Peter zei

Ik ben met foto's en schilderijen aan de gang gegaan: oude foto's van voor 1950, foto's gemaakt in mijn periode: 1957-1961 en foto's die ik heb gemaakt in 1996.
Ik heb ze gepubliceerd op
sintmaarten.pjotter.com. Het is mogelijk om reacties te plaatsen. Graag. Klik op het icoontje onderaan de foto en de presentatie start. Let wel: de foto's zijn publiek.
Mijn mail adres info@pjotter.com
Mijn naam:peter van velzen

Atlanta Steenhagen-Coenraad zei

Dag Peter, wat een mooie foto's. Herinneringen komen weer boven. Ik kwam later dan jij heb je niet gekend. Hartelijke groet Atlanta Steenhagen-Coenraad.

Unknown zei

Dag Atlanta mijn naam is Anneke haak. Ik heb bij jou op de groep de zonnebloem gezeten. Ik heb zelf nog een pasfoto van jou. Hartelijke groeten Anneke

Riki baerken zei

Mijn meisjesnaam is riki baerken ik heb in het st Maarten huis gewoond,van1953tot 1962 . Samen met mijn broer en zus .ikwas op de zaal bij zuster annenia ik heb helaas geen foto,s Ik zag een reactie van Carla teekamp ,ik zou best eens contact met haar willen hebben,of anderen die mij gekend hebben .wie weet ::

Unknown zei

De bewonerscommissie van Huize Sint Maarten komt graag in contact met oud-bewoners en oud-medewerkers van Huize Sint Maarten. In 2019 (gezien het oprichtingsjaar 1739) hopen we op één dag met Open Monumentendag het gebouw open te stellen voor publiek en mogelijk 's avonds een gelegenheid te geven tot reünie en gesprek met de huidige bewoners van het gebouw. We ontvangen graag foto's en verhalen en stellen elke input en enthousiaste hulp op prijs.

Voor overleg of informatie, neem gerust contact op via huizestmaarten@gmail.com

Met vriendelijke groet,

Roeland van Wely
Voorzitter bewonerscommissie Huize Sint-Maarten

Peter zei

Lieve allemaal,
Ik kreeg een berichtje van Trudy van Diepen Stam. Ze is stagiare geweest in de periode
64/65. Ze vroeg hoe het moest, een berichtje achterlaten, dus ik probeer het even uit.
Ze heeft foto's en een verhaal en ik weet dat een aantal van ons op zoek zijn naar foto's.
Iets anders:
Roeland van Wely bestaat echt en de open monumentendag is op 8 en 9 september.
Dat moest er wel even bij en ook nog kort dag zogezegd.
Ik heb een mailtje gestuurd en gezegd dat het een leuk idee is maar ook dat een terugkeer in het huis naast leuke voor een aantal van ons ook een herbeleving is van nogal verdrietige herinneringen. Niet vanzelfsprekend een feestje dus met een rondleiding. Ik weet niet of hij meerdere reacties heeft gehad. Maar als het zou doorgaan graag aandacht oor het volgende;
alleen voor voormalige bewoners, medewerkers
besloten
veilig
heldere betrokken leiding een dese vorm van reunie. We kunnen het low-profile houden en verdere afspraken maken.
Groetjes,
Peter van Velzen
pvvelzen7@gmail.com

Unknown zei



Blij dat ik het adres van Peter hebt om jullie te bereiken. Ik heb als stagiaire gewerkt in 1965 in het kindertehuis St Maarten. Ik heb verslagen die moesten voor mijn opleiding maken met fotos namen Als John, Frieda, Charly Juf Loes herinner ik mij . Ook de slaapzalen en de afdelingen. Een van de redenen ook dat ik contact wil is bepaalde mensen geïnteresseerd zijn in mijn stageverslagen. En ik heb zoiets dat ik jullie moet beschermen, er mag niet zomaar over kinderen gepraat en geschreven worden zonder jullie goedkeuring. Jullie bepalen, het is jullie stuk leven wat jullie hebben moeten meemaken.
benieuwd of Peter dit wel op de site kan krijgen.
Groeten aan allemaal
Trudy van Diepen.

Unknown zei

Mijn vader had een tante en die heette zuster Rosario. Ik ben naar haar vernoemd. Als kind zijnde gingen we bij haar op bezoek in het weeshuis, want daar werkte ze. Ze is in 1960 overleden in het klooster in Voorschoten.
ik zou graag willen weten wie haar heeft gekend on wat ze voor iemand was.
ik hoop nog iets over haar te weten te komen.

vriendelijke groet
Roos (Rosario) van den Brink

Carl1660 zei

Ik ben Carel Coenraad en heb van 63-66 samen met broers en zussen daar gezeten

Unknown zei

Carel ik heb volgens mij een foto van je in mijn stage verslag. Een lief snuitje.
Gr Trudy info@kruidenvrouw.nl www.kruidenvrouw.nl

Unknown zei

Mijn stage verslagen zijn momenteel bij de KRO. Bij de redactie Kruispunt. Daarom zoek ik mensen voor eventueel contact met hen. Ik heb ook in Halfweg gewerkt, ook daar zijn ze geïnteresseerd naar de omstandigheden.

Unknown zei

zondagavond bij kruispunt komt er een uitzending over het kindertehuis in Halfweg waar ik stagiaire bent geweest

Unknown zei

Ik heb van 1968 tot 1972 met mn broers in sint maarten gezeten rieneke van der linden iemand fotos uit die tijd

alex versteeg zei

Hallo john. weet niet of deze site nog actief is. dat merken we vanzelf wel. mischien weet jij nog on te herineren, ik heb daar zo ongeveer in diezelfde tijd gezeten. in idergeval 1960 tot 1970. wij waren de family versteeg, ik zat daar met 2 andere broetjes, en mijn zuster. onze namen zijn Alex,edward,martin en mijn zuster Bea versteeg. ik heb inderdaad nog wat foto's uit die tijd. wij hebben gezeten op de Klimop , en mijn zuster zat in de groep Zonnebloem. en natuurlijk konden wij ook jufrouw Margreet en zuter eugenie. en zo nog wat andere begleiders. maar goed, zoals ik al zij, ik heb nog wat foto's uit die tijd. dus voor een ieder die hierop wil regageren, kunt uw mij malilen. alex_versteeg7@hotmail.com

Unknown zei

Hallo Greetje en carla mijn naam is
Adrie ik heb ook in Sint-Martens-gezeten en als ik me goed herinner heb ik nog een beetje verkering gehad met greetje graag zou ik weer eens wat herinneringen wil op halen met jullie ook zaten er en paar broers en zussen van mij groetjes van Adrie

Riki baerken zei

Adri,in welke periode heb jij inzet st Maarten kindertehuis gewoond .?mijn meisjes naam is riki baerken .

Peter zei

Uitnodiging Open Middag 25 mei aanstaande.



De Bewonerscommissie van Huize Sint Maarten nodigt u als oud-bewoner van Huize Sint Maarten graag uit op zaterdag 25 mei van 14.00 tot 16.30. Er is dan de gelegenheid een wandeling te maken door het gebouw. Leden van de bewonerscommissie zijn er om u rond te leiden en horen graag uw verhalen over hoe het vroeger was. Ook kunt u medebewoners spreken.



Tegenwoordig is het complex verbouwd tot woningen. Via de hal is er toegang tot de binnenplaatsen van het kindertehuis, de plek waar u kort of lang bent geweest. Na de zomer gaat het gebouw een jaar in de steigers voor een renovatie. Met respect en rust voor de huidige bewoners is het aantal bezoekers beperkt tot 20 à 25.



Aanmelden kan bij de voorzitter van de bewonerscommissie, Roeland van Wely via het mailadres voorzitter@huizesintmaarten.nl



Graag tot ziens op 25e mei.



Met een vriendelijke groet,



Roeland van Wely (Voorzitter bewonerscommissie)

Peter van Velzen (oud-bewoner)



PS: We merken dat oud-bewoners vaak op zoek zijn naar foto's. Mocht u deze hebben, dan wordt dat waarschijnlijk zeer op prijs gesteld door andere oud-bewoners. Voor meer informatie over de bewonerscommissie: https://www.huizesintmaarten.nl/

Peter zei

Hoi allemaal,
Ik wil jullie er nog even aan herinneren dat we aanstaande zaterdag 25 mei een open middag hebben van 2 tot half vijf. Tot nu toe hebben acht mensen zich gemeld, dus er is nog voldoende ruimte.
Zou fijn zijn om dat stukje geschiedenis met elkaar te delen.

Met vriendelijke groet,
peter van velzen.

Aanmelden bij Roeland van Wely : voorzitter@huizesintmaarten.nl

alex versteeg zei

graag zouden wij hierbij willen zijn en een ontmoeting hebben met oud bewoners. op 25 mei 2019.

Peter zei

Hoi Alex,
van harte welkom
tot vanmiddag.
Peter van velzen

Atlanta Steenhagen-Coenraad zei

Hierbij wil ik jullie bedanken voor de open middag. Ik vond het geweldig, herinneringen kwamen boven en verhalen gehoord. Leuk dat juffrouw Emmy er ook was en een paar oud bewoners. Nogmaals bedankt Peter en Roeland en natuurlijk de bewoners zelf.

Atlanta Steenhagen-Coenraad zei

Hallo Anneke, heb je eerder geantwoord maar zie het bericht niet staan. Had gehoopt je op de open dag te zien.ik h2b nog foto's uit die tijd.

Unknown zei

Hoi riki ik heb daar gezeten van 1961 tot 66 als je nog wat bravra heb kun je mij via mijn mail bereiken is meschien wel leuk om wat vragen uit te wisselen Groetjes Adrie Seger aadseger@gmail.com

Unknown zei

Ik bedoel dus vragen

Unknown zei

Jammer als ik het wist had ik gekomen heb er 1979/80 gewoond

Cis 59 zei

Hallo trudy
Hier een berichtje van ciska Olierook ik heb samen met mijn broer John in leiden bij de nonnen gewoond 1966 t/m 5mei 1969 kunt u ons herinneren als ik vragen mag ge Ciska Olierook

Jennifer zei

Leuk en jammer. Kom deze pagina pas nu tegen. Herken wel namen. Segers...had je een zusje marja? Fam versteeg. En van coenraad zit er een andere voornaam in mijn herinnering. Zr. Caritas. Juf margreet. Zr. Eugenie. Waar kan ik fotos vinden ? Groetjes jenny roels

Atlanta Steenhagen-Coenraad zei

Hallo Jennifer, weet je nog op welke zaal je zat? Ik zat op de Zonnebloem, broers en zusjes ,(Margo en Suzannez)op de Uitkijk of Klimop. We hebben allemaa nog foto's. Ik wil aan mijn familie vragen of zij ook nog wat hebben en het jou toesturen. Groetjes Atlanta

Unknown zei

Hallo
Ik ben juffrouw Loes, die in St Maarten eerst stage heeft gelopen en daarna 5 jaar lang gewerkt heeft. Heb 5 albums vol met foto's uit die tijd. Carel en Charlie Coenraads zaten bij mij in de groep op de Uitkijk. Ben eigenlijk nog peet tante van ze. In 1968 ben ik vanuit Leiden naar Engeland gegaan om daar te werken. Vanuit Engeland naar Canada, waar ik nu nog woon. St Maarten is van grote invloed geweest in mijn leven. Heb nu nog steeds contact met juffrouw Gertie van de Zonnebloem, juffrouw Han van de uitkijk. Juffrouw Lidy en Marijke. Lidy werkte een poos bij mij op de uitkijk maar eindigde haar tijd bij zuster Eugenie bij de grote jongens. Marijke werkte bij Zr Veneranda op de Margoret. Ben tot aan haar dood in contact gebleven met Zuster Veneranda. Marijke is degene die Lidy en mij deze link stuurde. Zie dat er nog een post staat van 2020, daarom reageer de ik. Ben benieuwd wie dit leest. Groetjes

Unknown zei

Correctie die hoort bij de post van juffrouw Loes. Juffrouw Gertie werkte bij de Klimop en niet Zonnebloem. Heb ook nog contact met juffrouw Emmy die ook bij de klimop werkte. Haar zus Afra is ook nog een poosje leidster geweest in St Maarten. Sorry
juffrouw Loes

Charlie Coenraad zei

Hoi juffrouw Loes
Hier Charlie Coenraad
Jaja u bent mijn peettante 😂😂 Ik kan me u heel goed herinneren. Heel lang geleden ben ik op zoek naar u geweest maar helaas u nooit kunnen vinden. Geweldig dat ik nu 57 jaar later iets van u verneem

Carl1660 zei

Dag Juffrouw Loes,

Wat ben ik verheugd via hier wat van u te horen.
Ik ben Carel Coenraad en ook ik ben net als mijn broer op zoek naar u geweest.

Ik zou het heel leuk vinden om met u in contact te komen, ik wil nog zoveel weten over die tijd.

Groetjes en hopelijk tot horens

Carel Coenraad

Unknown zei

Hi Charlie en Carel
Wat leuk van jullie terug te horen. Geen wonder dat jullie me nooit konden vinden. Ik ging naar Engeland om daar te werken. Zoals ik al schreef vertrok ik uit Engeland naar Canada. In Canada werkte ik in het Noorden van het land wat heel afgelegen was. Ben getrouwd met wat we vroeger Eskimo's noemde. Nu mag dat niet meer. je moet nu Inuit zeggen. Mijn getrouwde naam is Metcalfe. Heb 4 stiefkinderen van mijn man eerste huwelijk en drie van mezelf.
Je ziet ik blijf in de kinderen. Dit is heel kort mijn geschiedenis.
Hoe gaat het met jullie? Ik weet dat jullie zusje Margot heel goed bevriend is met juffrouw Emmy. Als jullie vragen hebben zal ik ze proberen te beantwoorden. Heb nog wel foto's van jullie. Als jullie die willen hebben laat je het maar weten maar die zal ik niet op een openbare site zoals deze zetten. Okay
Juffrouw Loes

Charlie Coenraad zei

Lieve juffrouw Loes,

Geweldig om zo snel uw antwoord te ontvangen. Vaak heb ik aan u gedacht en kan me u nog goed voor de geest halen. Toen ik van me zus Atlanta hoorde dat u had gereageerd was ik zo blij dat ik dus direkt dit mailtje opstelde. Niets liever zou ik u graag een x ontmoeten om uw levensverhaal te horen en die van mij met u te delen. Natuurlijk ben ik ook supernieuwsgierig naar alle foto s maar vooral uw persoonlijke beleving tijdens de periode van St Maarten. Het allerliefste zou ik u zo snel mogelijk face to face ontmoeten, helaas ligt Canada niet naast de deur. Sorry dat ik zo van de hak op de tak schrijf maar ben een beetje van slag (in positieve zin ) door wat van u te horen. Ik voelde me vereerd dat u mijn naam en die van Carl nog precies wist. Ik zal u mijn persoonlijke gegevens even geven zodat we misschien dmv skype of whatsapp of welk ander social media elkaar even kunnen zien. Uiteraard zou ik ook graag kennis willen maken met uw echtgenoot en kids. Nou dit was het voor voorlopig en hoop gauw weer wat van u te horen. Dit geldt natuurlijk voor mijn broertje Carl. Eindelijk na meer dan een halve eeuw bent u voor ons terecht

Charlie Coenraad
email masterpeanut@gmail.com
tel +31 684567302

Tot horens XXX


Carl1660 zei

Hoi Juffrouw Loes,

Ik wil zeker contact met u onderhouden, en ben blij dat ik na al die jaren wat meer over mijn tijd
In het tehuis te weten en foto’s te mogen zien.

Om eerlijk te zijn ben ook ik er een beetje van onder de indruk dat we contact kunnen hebben. 2 jaar geleden was
Ik bijna naar Canada gegaan, helaas is dat door omstandigheden op het laatste moment niet doorgegaan.

Ik geef u mijn email adres en hoop zo ons contact voort te zetten en misschien via een videocall of anders elkaar
Te zien en te spreken. Ik vind het nu al spannend😂

Liefs en groet

Carel Coenraad
Clcoenraad@gmail.com

Charlie Coenraad zei

Hallo Carla ik heb Fb groep gemaakt waar oud bewoners foto s kunnen plaatsen en met elkaar weer in kontakt kunnen komen. Zeg het voort Fb pagina : Kindertehuis Sint Maarten

Charlie Coenraad zei


Hallo ..ik heb een Fb groep gemaakt waar oud bewoners foto s kunnen plaatsen en met elkaar weer in kontakt kunnen komen. Zeg het voort Fb pagina : Kindertehuis Sint Maarten

Charlie Coenraad zei


Hallo ..ik heb een Fb groep gemaakt waar oud bewoners foto s kunnen plaatsen en met elkaar weer in kontakt kunnen komen. Zeg het voort Fb pagina : Kindertehuis Sint Maarten

Charlie Coenraad zei

Hallo ..ik heb een Fb groep gemaakt waar oud bewoners foto s kunnen plaatsen en met elkaar weer in kontakt kunnen komen. Zeg het voort Fb pagina : Kindertehuis Sint Maarten

Charlie Coenraad zei

Hallo ..ik heb een Fb groep gemaakt waar oud bewoners foto s kunnen plaatsen en met elkaar weer in kontakt kunnen komen. Zeg het voort Fb pagina : Kindertehuis Sint Maarten

Charlie Coenraad zei

Hallo ..ik heb een Fb groep gemaakt waar oud bewoners foto s kunnen plaatsen en met elkaar weer in kontakt kunnen komen. Zeg het voort Fb pagina : Kindertehuis Sint Maarten

Charlie Coenraad zei

Hallo ..ik heb een Fb groep gemaakt waar oud bewoners foto s kunnen plaatsen en met elkaar weer in kontakt kunnen komen. Zeg het voort Fb pagina : Kindertehuis Sint Maarten

Charlie Coenraad zei

Hallo ..ik heb een Fb groep gemaakt waar oud bewoners foto s kunnen plaatsen en met elkaar weer in kontakt kunnen komen. Zeg het voort Fb pagina : Kindertehuis Sint Maarten

Charlie Coenraad zei

Hallo ..ik heb een Fb groep gemaakt waar oud bewoners foto s kunnen plaatsen en met elkaar weer in kontakt kunnen komen. Zeg het voort Fb pagina : Kindertehuis Sint Maarten

edward versteeg zei

hoi ,
mijn naam is edward versteeg,
mijn zus bea en ik vragen zich toch af ,hoe het met leidster Margreet is.
zij wast van de klimop ,ps wie kan mij vertellen,waar zij woont en of zij nog leeft.
zij is de hart van mijn broertje martin versteeg

Atlanta Steenhagen-Coenraad zei

Hallo Edward, als je facebook hebt, kijk dan op kindertehuis Sint Maarten. Daar zijn ook een paar leidsters uit die tijd lid. Wellicht heeft een van hen nog contact. Met vriendelijke groet, Atlanta Steenhagen-Coenraad

Peter zei

Ik heb een nieuwe website gemaakt met oude fotoos
aangevuld met fotoos van de reünie:https://sintmaartenshuis.pjotter.com.
Je kunt op de fotoos reageren en deze ook downloaden als je dat will. Kijk ook op de website van het ministerie van justitie /geweldsmidrijven. Je bent uitgenodigd om je verhaal te vertellen over je ervaringen met jeugdzorg en de gevolgen die dat heeft gehad op je verdere leven.Daarvoor geldt een compensatieregeling van ten hoogste 5000 Euro. Dat is voor al het leed met uithuisplaatsingen en de summiere opvang in de kindertehuizen. Doe het, vertel je verhaal:je eenzaamheid, het geweld, het onuitspreekbare, gebrek aan veiligheid, bescherming. Gewoon down in je eigen woorden.
Growths, peter van Velzen

Atlanta Steenhagen-Coenraad zei

Geweldig Peter, bedankt. Groeten Atlanta

Atlanta Steenhagen-Coenraad zei

Peter, ik (Atlanta) heb de tekst van fb gekopieerd, zij heeft niet via deze site geantwoord. Hier komt het dan:

HHallo Peter. Heb je foto's bekeken en herken sommige nonnen Zuster Dominique van de grote meisjes met zuster Caritas.m
Zuster Eugenie van de grote jongens. Dat lijkt me de afdeling waar jij was. Een van de leidsters lijkt heel veel op juffrouw Jetty. Ze komt voor op de carnival foto en later nog eens op een foto zittend aan de linkerkant. Kun jij je nog de namen herinneren van je leidsters? Ik wil graag weten of ik het goed heb. Je kunt me altijd een berichtje sturen via messenger Ik probeerde commentaar te geven op de foto zelf maar dat lukte niet. Van Louise Metcalfú

JohnenLevi zei

Lieve mensen,
Mijn naam is John de Jong.
Ik ben geboren in 1960 en kwam als kindje van 9 maanden in het Sintmaartenshuis. Ik kwam echter niet alleen. Ik wil met jullie kort en bondig het een en ander delen. Wellicht dat er bij enkel van jullie een lichtje gaat branden. Dat weet ik eigenlijk wel zeker omdat ik in diverse posts bekende namen langs zag komen. Ik kwam in het Sint Maartenshuis met mijn zussen Wanja, Joke, Karing en met mijn broers Freek en Kees. Ook kwamen in die zelfde tijd nog drie De Jong' in het huis. De kinderen van mijn oom. Appie, Dinie en van de laatste weet ik de naam niet meer. Ik heb bij zuster Veneranda tot mij 8e en met alle de Jongetjes in de groep gezeten. Ik herrinner mij ook nog Nico Haneveer en zijn zus. Alex en Edward en hun zwaar gehandicapt broertje Martin Versteeg. Daarna ben ik bij juffrouw Margreet gekomen in de klimop. Daar zaten Marja en haar broertje Tom Zegers. Twee zusjes waarvan er een, zoals wij dat destijds noemde met ongelukkige benen. Zij moest iedere avond in de beugels. Ze liep moeilijk en sprak moeilijk. Verder zaten Hans Bosma en zijn zusje Mieke. Verder nog een stoer grietje waarvan de naam me is ontschoten.Ik was ook misdienaar en heb nog in de laatste jaren contact gehad met het enige oudje dat nog over was "Opa Rosen". Ik hoop dat jullie er wel een aantal van kennen. Ik heb tevens een oproep. Al mijn foto's zijn verbrand. Ik heb niets meer en ik zou zo graag weer wat foto's willen hebben. Kan iemand mij helpen ?

JohnenLevi zei

Dan nog even wat betreft de nonnen en de leiding. Ik ben lang in de veronderstellig geweest dat er op juffrouw Margreet na alleen nonnen op de diverse groepen waren. Zuster Veneranda op de Margret, zuster Dominique op de Postduiven. Hoe de zuster heette van de Paddenstoel weet ik niet meer. Verder hadden we nog een non in het wit en die was van de ziekenzaal. Dan was er nog een sptzige grijze muis die dag in dag uit in de kelder werkte bij de aardappelschil machine en in de wasserette. Zister Caritas was de priewrin9alsik dat goed schrijf) en er was nog een non en die regelde van alles. Later bedacht ik ineens dat juffrouw Jettie er natuurlijk ook was. Ik ben meerdere malen met haar naar haar moeder geweest in Amsterdam. Haar broer was piloot bij de landmacht en ze had met haar toemalige vrien een cafe "Little Ducky" Ik had overigens erg leuk contact met de familie Noordman. De grote weldoeners die de "zaagmolen houthande en de wijnhandel Noordman hadden aan de Haagweg. Tijdens mijn laatste jaren verdwenen er steeds meer nonnen en kwamen er meer groeps leiders en leidsters. Ik heb veel aan hun te danken. Maar de namen ben ik kwijt.

JohnenLevi zei

Een kleine correctie is wel op z'n plaats. Zuster Eugenie was van de Postduiven en zuster Dominique van de Zonnenbloem waar mijn zussen naartoe moesten.

JohnenLevi zei

Ik zie net een post van Edward Versteeg. Nou wij kennen elkaar. Ik ben het roerend met je eens dat juffrouw Margreet een speciale band had met Martin en ook met jou en je broer Alex. Dat had ze overigens ook met Marja Zegers. De eerlijkheid gebiedt mij echter wel te zeggen dat het voor de rest van de kinderen wel duidelijk was wie haar lievelingen waren. En dat hebben ze geweten ook. Margreet had ook een donkere kant. Dat is haar duur komen te staan. Ik hoop zo dat het goed met jullie gaat. Groet, John de Jong.

Unknown zei

Hoi John mijn naam is Anneke Haak heb met je zussen op de zonnebloem gezeten . De zuster op de paddestoelen hete zuster Vilana ze is nu 104 jaar woont in Huize bijdorp in Voorschoten samen met zuster Servanda en zuster Leotien . Ik kom er nog regelmatig woon aan de overkant van het klooster .Helaas is Nico Haneveer jong overleden door een ongeluk .zijn zus woont in Leiden. Ook de familie Versteeg kan ik me herinneren. Hopelijk gaat het goed met jou en familie .we blijven vragen houden waar we waarschijnlijk nooit geen antwoord op krijgen . Hartelijke groeten Anneke

Unknown zei

Dag Atlanta zag nu pas je reactie. Had zeker gekomen maar was op vakantie. Groetjes Anneke

Unknown zei

Ik heb al eerder op deze site gereageerd en wil het nog wel eens doen.Heb 3 maanden in Sint Maarten gewerkt als stagiere. Januari 1963 t/m 2 April 1963. Mijn schooljaar afgemaakt en toen voor goed in Sint Maarten komen werken. Juli 25 1963 t/m april 1968. Niet veel foto's van mijn stagiere tijd maar wel heel veel van de andere jaren. Ik kan precies zeggen wie en waar werkte. Zonnebloem Zuster Dominique en juffrow Cobi. Margoret Zr Veneranda, juffrouw Ank, juffrouw Annemiek. Postduiven Zuster Eugenie, juffrouw Vera, juffrouw Nel. Klimop Juffrouw Margreet, juffrouw Connie, Juffrouw Jettie. Paddestoel Zuster Ignatia, juffrouw Gerti, juffrouw Afra. de Uitkijk juffrouw Han, juffrouw Marijke, juffrouw Lies.
Deze personen waren er in mijn stage tijd en toen ik terug kwam in Juli waren ze er nog.
Ik ken die zuster Vilana niet die Anneke Haak noemt, die moet dus na April 1968 gekomen zijn want in mijn tijd was het altijd Zuster Ignatia. Ik dacht dat het tehuis in Voorschoten allang gesloten was daar ik tot aan haar dood met Zr Veneranda gecorrespondeerd heb. Die zat ook eerst in Voorschoten nadat ze opgehouden was met werken maar schreef in een brief dat ze naar het moederhuis in Brabant ging.Om dat er te weing zusters in Voorschoten waren zou het tehuis gesloten worden. Dat is kennelijk dus niet gebeurd. Of ik foto's van jou heb John weet ik niet. Wij kregen niet altijd jullie achternamen te horen en dat zie ik terug in mijn albums waar als voorbeeld staat Johnie van de paddestoel.
Ik heb wel foto's van de Versteeg kinderen en Marja Zegers. Ik geloof niet dat juffrouw Margreet nog in leven is maar kan het niet met 100% zeker zeggen. Het laatste artikel waar ze ingenoemd word is van 1994.
Als de juffrouwen weggingen was het meestal om dat ze gingen trouwen of het klooster ingingen zoals juffrouw Jettie en juffrouw Afra. Zuster Caritas was hoofd van Sint Maarten maar de priorin was zuster Gemma die dus de baas was over alle nonnen. Zoals ik al zei als de leidsters gingen trouwen dan hielden ze op met werken. Jullie zeggen misschien wel maar die juffrouw ken ik niet, want voor de weggegane leidster kwamen er andere in de plaats. Namen die me te binnen schieten zijn juffrouw Emmy, Lidy, Marijke(een andere dan die ik voorheen noemde) Maria, Ria, Jose, Marjorie. Ook onderling werden de leidsters van afdeling naar afdeling verplaats. In mijn stagiere tijd was ik op alle afdelingen. Toen ik voorgoed terug kwam was ik op de Paddestoel, Klimop en uiteindelijk de Uitkijk waar ik mijn vaste plaats kreeg en het langste geweest ben.
Ik ga mijn email achterlaten zodat een ieder die dit leest en naar foto's zoekt mij een berichtje kan sturen. Ik kan niet altijd beloven dat ik foto's van die persoon heb maar dat laat ik dan wel weten.
email adres is luisje1944@gmail.com
Ik woon in Canada
Juffrouw Loes

Jeannine Marteaux zei

Met vriendelijke groet, wij staan ​​tot uw beschikking voor elk financieel probleem. Aarzel niet om contact met ons op te nemen en we helpen u snel en gemakkelijk hier:
BIJSTAND@consultant.com
hartelijk

Unknown zei

Ik vind dat uw posts absoluut geen plaats is om hier neer te zetten an als het aan mij lag zouden ze onmiddelijk verwijderd worden.

Louise Metcalfe

Atlanta Steenhagen-Coenraad zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Atlanta Steenhagen-Coenraad zei

Verwijderen graag hoort hier niet

Unknown zei

Dank je wel Atlanta, dat je zo gauw gereageerd heb. Verkoop praatjes hebben we niet nodig
Louise

Unknown zei

Wilt u dit direkt vetwijderen . Dit soort praktijken hoort hier niet thuis.

Unknown zei

https://instagram.com/st_maarten_kindertehuis?utm_medium=copy_link

Atlanta Steenhagen-Coenraad zei

Ik heb die mevrouw een mailbericht gestuurd met het verzoek haar post te verwijderen. Ik kan het niet doen.

Unknown zei

Ik hoop het deze mevrouw mag zelf hulp zoeken als je dit op deze site zet

Wendy zei

Ik heb samen met mijn zus en broer in dit tehuis gewoond in 1973. Ik was toen 7 jaar en weet alleen nog de naam van een vriendje waarmee ik speelde "Swennie". We hebben tijdens een feestavond een optreden gedaan waarbij we het lied "ik ben met Catootje naar de Botermarkt gegaan" hebben opgevoerd, ik was de wafelvrouw, mijn zus was Catootje en mijn broer speelde de oude man. Zijn er meer mensen die hier bij waren en heel misschien foto's van hebben?
Wendy Metselaar

Unknown zei

U bent er maar kort geweest . Ik heb er gezeten van 1966 tot 1973. Zuster Veneranda is getuige geweest bij mijn huwelijk .u geeft het gevoel dat ik alles verzin . Het leven ging door na 1968 .hartelijke groeten

Unknown zei

WOW!!!! Alleen maar herkenning! Ik heb kippenvel over mijn lijf om jullie hier te 'horen'. Ik ging meteen naar verschillenden toe, maar kwam nergens verder, alleen bij Unknown... juffrouw Loes... e-mailadres. Jou ga ik mailen, maar ik heb het even heel druk.
Alle namen die John de Jong noemt, herken ik. Aan Freek heb ik een paar levendige herinneringen. Maar ook aan een hoop anderen, zoals Anneke Haak.
Dat met Martin Versteegh iets niet in orde was, had ik als kind van 9 of zo ook al in de gaten. Zwaar gehandicapt was hij toen nog niet.
Mijn naam is Randy Roels en ik kwam najaar 1965, 8 jaar oud, in St. Maarten, met mijn zussen Jenny en Joyce, vanuit Mook. Jenny zat in het begin ook bij mij, maar als je 14 werd, ging je naar de Zonnebloem. Joyce zat bij de Postduiven of bij de Bijen. Haal Mook en Leiden af en toe door elkaar qua groepsnamen en die van de nonnen, zó onhandig!
Ik werd 'Klimop 3', zie juf Margreet nog die nummertjes in mijn kleding naaien. Schaamde me rot op school als iemand dat dingetje zag.
Toen ik 12 was moest ik naar de Zonnebloem, omdat ik zo groot was.
Ik was nét 14 toen ik 1971 van het ene op het andere moment werd overgeplaatst naar Breda, omdat 'het tehuis ging sluiten en ik mocht nog wel kiezen tussen Breda en ergens anders bij nonnen...
Ik heb me aangemeld voor de fb pagina Kindertehuis St. Maarten. Op mijn persoonlijke fb doe ik niet veel, te druk, maar zoek me gerust op?! Jeeeeeee, tot snel?!

edward versteeg zei

hoi randy roels leuk van u te horen
ik kijkt op mijn berichten en zag u staan,hoe is het ermee ,zijn er nog dingen in je leven veranderd.
of is alles ok ,ik zelf hebt mijn leven heel anders,woont met mijn vriendin al 35 jaar
we hebben een dochter,plus 2 zonen.ik ben druk met mijn werk 20 uur en 20 uur afgekeurd van wegen mijn hand,links
maar goed al met al gaat het leven door.
ok ik hoor van u gr edward

Corine zei

Beste John, zou je mij een mailtje willen sturen? Ik zou met jou graag via mail contact in gesprek komen.
Mijn mail adres; cocomooijer61@gmail.com

Groet Corine

Corine zei

Beste Trudy,

Kunnen wij via de mail contact hebben?
cocomooijer61@gmail.com

Groet Corine

abieullom zei

Casinos Near Philadelphia, PA - Mapyro
Find Casinos 전라남도 출장샵 Near Philadelphia, PA near Philadelphia, 서울특별 출장샵 PA 화성 출장안마 on Mapyro. 공주 출장마사지 Address: 777 Casino Drive, Chester, PA 보령 출장마사지 15702.

Unknown zei

hallo ik ben andre roodakker ik heb daar als kind ook gezeten toen mijn ouders me als kind als wees weg gaven en ben nog nooit van mijn leven zo mishandeld geworden als daar ik was een kind van 4 jaar oud toen ben blij dat het weg is nu voor ieder ander kind

Margaret Rijkelijkhuizen zei

hallo allemaal, wij zaten er vanaf circa 1953 tot circa 1959. Hans op de jongenszaal, eerst nog met een duid die later weg moest: een drama voor hem. Logisch. Drie zusjes: Annemieke, Greetje (dat ben ik) en Tineke samen op een zaal.
Toen was er nog geen tandenpasta: je doopte je borstel in n soort krijt.
Zuster Charistas, Veneranda, Dymphna (uitgetreden), Juff Truus (overleden); Juff ? Glabbeek, etc
mijn email is moma0909@hotmail.com
Margaret Rijkelijkhuizen

Margaret Rijkelijkhuizen zei

ER is al een tijdje een Facebook pagina over het kindertehuis. Ik denk dat het handiger is om daarop te schrijven, want ik was vergeten dat ik deze webpagina had gemaakt...
https://www.facebook.com/groups/803085913841130/

lieve groet

margaret rijkelijkhuizen
met broer Hans, en zusjes Annemiek en Tieneke (+)